Lonely, I’m so lonely. I have nobody (in the lab)

De zaterdag zijn we begonnen met de gigantische bib te gaan bezoeken. Erna kwam de wandeling in het park.

De bib is echt gigantisch, er zijn aparte kamer voor alles, voorlees kamers voor de peuter, studeer ruimtes, een cafetaria,… Er is zelf een automatisch systeem voor dingen uit het argief te halen. ps. Seppe, kijk recht onderaan. Heel veel composities van goeie muziek.  Kan je eens wat Coldplay,… spelen ipv franse muziek 😉

De zondag was het plan om naar het museum ‘Fabre’ te gaan, alle museums zijn hier ook gratis de eerste zondag van de maand. Dus wij gaan vragen er achter. Waarop de baliemevrouw domweg antwoord, maar we zijn de 2de zondag van de  maandGelukkig mochten we met onze studentekaart nog altijd gratis binnen.

het fabre is dus een kunst museum waar je in de ene kamer een heel groot schilderij kan vinden en in de volgende kamer een schilderij dat dat de grote van je hand is.

Er zijn veel verschillende soorten kunst te zien. Als alle soorten kunst dan aanwezig zijn, is er altijd die ene soort dat je niet snapt, als je al ooit kunst volledig kan snappen.

IMG_3091

Dit is officieel de soort die ik dus niet snap.

Een avond in die week heb ik dan ook mijn eerste brand overleefd. Omdat mijn kot natuurlijk op zijn Frans is mocht ik zelf een mooie opstelling maken zodat mijn microgolf elektriciteit zou hebben. Een klein gevaarlijk nadeeltje die opstelling zit bij mijn kook plaat. Als gevolg heeft een van mijn kabels gesmolten en dan vuur gevat. Gelukkig is de enigste blijvende schade een kapotte kabel, een bruine handdoek en een verpeste avond, dus niemand moet zich zorgen maken ik zal jammer genoeg mijn presentatie van mijn thesis kunnen presenteren.

Voor je het volgende stuk leest, klik op deze link en beluister het liedje terwijl je dit deel leest. https://www.youtube.com/watch?v=6EEW-9NDM5k

Al snel werd het duidelijk dat het grootste deel hier vakantie heeft.  Eén voordeel ik heb nu eens het labo voor mij.

De werkweek begon dan met ik die les gaf aan de toestelverantwoordelijke over hoe hij de protocollen kan aanpassen en te controleren met mijn begeleider of het protocol wel echt werkte of niet (dan was de machine weer kapot).

Midden in de week kwam Kim af van ik moest zeggen dat ze je nummer niet weten. We hebben dus onbewust een promotie gemaakt tot postduif. Ze weten zelf niet waar ik het zou moeten kunnen vinden dus het was letterlijk zoeken achter een nummertje in mijn contract? Maar ze waren tevreden want ze weten zelf niet welk nummer de balie bedoelde.

De donderdag en vrijdag was ik de enigste stagiaire aan het werk blijkbaar, als gevolg zat Sophie in de middag alleen aan een tafeltje op het einde van de gang haar boterhammetjes mooi alleen op te eten. Alleen is wel een groot woord, want mijn begeleider at op het zelfde uur dus dan passeerde hij in de gang met zijn lunch om deze te gaan op warmen. Erna wandelde hij naar de andere kant van de gang en ging hij ook alleen braaf in stilte zijn lunch op eten. Om het nog beter te maken was het vrijdag middag dan alleen ik en hem in het labo. Niet dat ik er zoveel van merk want we zitten toch alletwee te werken met onze oortjes met muziek aan onze bureau. #zosociaaldatweweerzijn

Om het nog eens gezelliger te maken vertelde mijn begeleider Jerome enthousiast over dat we maandag de resultaten gingen bekijken. Een probleem er is maandag geen werk dus mocht ik, heel mooi vertellen van je mag dan thuis blijven hoor. Hij was een teleurgesteld btw.

Sophie

Plaats een reactie