Het begin is in zicht

Mijn naam is Sophie, ik ben 20 jaar oud en zit in het 3e jaar Biomedisch laboratorium technologie kortaf BLT – nu weten jullie alvast waarvoor deze afkorting staat als jullie ze nog eens zien terugkeren in mijn posts – te Howest en heb de uitdaging aangedurfd om op Erasmus te gaan in Montpellier. Ik ben blij dat ik in deze stad terecht zal komen en erg benieuwd naar wat de komende 4 maanden zullen brengen. Op het eerste zicht lijkt een stage in het buitenland fantastisch maar hoe dichter ik bij mijn vertrekdatum kwam, hoe meer ik begon na te denken over de struikelblokken die wellicht verborgen zullen zijn in deze ervaring. Zo is er ten eerste het taalverschil, de afwezigheid van mijn ouders ( en word ik op elk vlak verantwoordelijk voor mezelf ) en natuurlijk zal ik mijn lieve huisdieren ook moeten missen… Toch kijk ik er erg naar uit en vind ik het fantastisch dat ik deze uitdaging kan aangaan, in deze 4 maanden hoop ik niet alleen erg veel bij te leren maar wil ik mij natuurlijk ook eens goed amuseren! Ondertussen komt de vertrekdatum toch wel erg dichtbij. Mijn valiezen staan al klaar, mijn familie begint stilaan afscheid te nemen van mij en ik word steeds zenuwachtiger. In de kerstvakantie ben ik al eens op bezoek kunnen gaan in Montpellier en ik vond het een fantastische stad met een warmer klimaat en lekkerder eten dan in België. Ik weet nu wel al een beetje wat ik ervan moet verwachten maar kan de kriebeltjes in mijn buik toch niet bedwingen. Ik laat jullie snel wat meer weten en zorg dan ook voor leuke foto’s van mijn kot en de omgeving.. à bientôt ! 😉

Sophie

Plaats een reactie